tisdag 31 januari 2012

Operation


Dom senaste dagarna har varit operations ockuperade!
Skulle maken bli opererad överhuvudtaget och i så fall när?!
Efter flera omgångar på sjukhuset och hem igen så blev det till slut operation i går (måndag) morse.
Sprickan i knät måste föras ihop så att knät skulle bli bra igen. Korsbanden var inte av, kors i taket! Man ser tydligen inte samma saker i Frankrike som i Sverige.
Operationen verkar ha gått bra, nu är det den långa vägen tillbaka med sjukgymnastik och träning hemma varje dag, det blir troligtvis hemgång redan i morgon.
I går eftermiddag när han kommit upp på avdelningen ringde han efter mig och ville att jag skulle komma för han hade så ont. Jag var på väg dit efter en stund hos barnbarns familjen.
Oj, oj, oj vad ONT han hade!! Och han är inte pjåskig! Smärtlindringen lindrade inte mycket så han var riktigt emlig stackarn! Jag höll i handen, vi djupandades ihop, jag masserade foten där det gick på onda benet. Till slut somnade han en stund. Jag fick kärleksförklaringar gång på gång och jag kände mig riktigt värdefull, det är han bra på annars också. Till slut var det dags för mig att gå och det sved i hjärtat!
Natten gick bra i alla fall och idag är han mycket bättre! Men han har ont i alla fall det måste jag medge, även om jag tycker skillnaden är milsvid jämfört med igår. Kämpa på goknulen!!

1 kommentar:

  1. Fattar ni som läser detta hur värdefullt det var att hon kom och höll mig i handen. Värt hur mycket som helst. Älskar verkligen dig , min kärlek.
    <3 <3 <3

    SvaraRadera