måndag 23 januari 2012

Lista


Har man blivit uppmanad av dottern är det klart man svarar.
1. Vad gjorde du för tio år sedan?

Då hade jag precis bestämt mig för att INTE inleda någon ny relation, men så kom våren och så kom Jerker och vi firar 10-års jubileum i mars.


2. Vad gjorde du för ett år sedan?

Då gladdes jag åt lillkillen, 1:a barnbarnet som ger guldkant i tillvaron. Jag hade nyligen påbörjat en ny tjänst(fortfarande inom barnomsorgen) och den tjänsten har gett mig en nytändning med jobbet.


3. Fem snacks du gillar

Jordnötter, cashewnötter, popcorn, lakrits och choklad. Räknas lakrits och choklad?


4. Fem sånger du kan hela texten till:

Bocken bruse, I natt jag drömde, 1:a versen till Internationalen, nästan hela House of the rising sun, Gubben bort i svängen.

5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:

Dela med mig till mina barn och bonusbarn.

Betala skulder.

Resa med dom närmaste.

Köpa sommarstuga vid havet med naturtomt.

Sen är nog pengarna slut!

6. Fem dåliga vanor:

Äter godis ohejdat när det finns hemma.

Köper hem godis.

Låtsas att jag inte ser ogräset tills det vuxit för mycket.

Att låta bli att smörja in min torra kropp efter duschen.

Vill gärna bestämma för mycket själv.



7. Fem saker du gillar att göra:

Baka.

Läsa för Max.

Gå på loppis .

Försjunka in i en bra bok.

Påta i trädgården, utom att rensa ogräset


8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:

Leopardmönstrat.

Syntetmaterial.

Päls.

Högklackat.

För tajta plagg.


9. Fem favoritleksak

Inreda hemma eller hjälpa andra med det.

Fotografera och använda korten på datorn.

Göra "tårtor" i sandlådan med barnen.

Berätta påhittade sagor.

Dockteater.


10. Tio personer jag vill se göra den här utmaningen:

Elvy.

Jerker.

Anders.

Sonja.

Jonas.

Mary.

Merja.

Gunvor.

Malinda.

Joel.



1 kommentar:

  1. Då får de också börja blogga, så de kan svara :)

    SvaraRadera