lördag 7 januari 2012

Matlådor

Vad är detta för något syndrom?
Även med förra maken så fick jag väldigt mycket energi när han var bortrest!
I dag har jag lagat köttfärsgryta på 1,5 kg färs med kikärtor, morötter, purjo-vit-och rödlök i.
Jag har också gjort pajer med lax och grönsaker i ,så nu har vi matlådor ett tag!
Igår slängde jag ju ut julen och städade nedervåningen, som väl var så kom dottern med familj så vi kunde fika i lusthuset och Max och jag tittade på mumintrollen (datorn vill skriva rutinkontrollen istället för mumintrollen, ha, ha.)efteråt. Jag är så fascinerad över att han har tålamod att se på tv eller dvd film. Men han ser inte på vad som helst!
Jag avslutade gårdags kvällen med att pröva löpbandet till bra rockmusik på radion, svetten lackade! Nu ska jag dammsuga ovanvåningen och sedan ska jag lägga mig och läsa julklappsbok! Jag skickar med en bild på den snygga burken som man kunde välja som julklapp från kommunen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar