onsdag 9 november 2011

Stockholm



Njaaaaaaaaaa, "Stockholm i mitt hjärta", där är du inte, inte än i alla fall.
Väldigt långa avstånd hela tiden, ogästvänligt med tunnelbanan(men praktiskt när det är så många som bor där).
Hur som helst så var det härligt att träffa sonen och hans sambo med familj, det var kul att se hur dom bodde och få en glimt av deras vardags liv.
Sonen, maken och jag hade så jättemysigt när vi var på puben, fiket, roliga affärer som tex: Saltå kvarn och Kajsa varg butiken kunde vi titta i hur länge som helst! Dessutom köpte maken en slags kanna (typ liten samovar, till glöggen kanske) och jag köpte en röd mössa och halsduk med blommor från PARIS ! Dessa inhandlades i trend butiken Milda Matilda!
Vi hade en jättetrevlig söndag med svägerskan, som vi övernattade hos, vi var på Magasin 3 och såg på utställningar som är lite svåra att beskriva , de behöver upplevas.
Tyvärr så har jag blivit sjuk igen, det började i lördags natt med att jag fick jätteont i halsen.
I går kväll fick jag feber så jag hann bara jobba en dag denna veckan. Jag var hos läkaren idag och det var som jag trodde att jag har halsfluss, men det visade inga bakterier vid provtagningen så det är en virushalsfluss. Det hade jag ingen aning om att man kan ha!
Så jag slapp penicillin i alla fall, det är ju bra.
För övrigt så längtar Stockholmarna efter våren, jag hann ta två bilder innan batteriet i kameran tog slut........

1 kommentar: