söndag 27 november 2011

Barnen, julgardiner och pepparkakshus



De senaste dagarna har innehållit flyttstädning och bearbetning av sonens definitiva flytt till Stockholm. Han lämnade sin lägenhet i Mölndal nu och flyttlasset gick igår.
Man har bara sina barn till låns, det sa alltid min kloka mamma.
Och fastän att jag vet det, så är det ju sorgligt i alla fall. Så hans syster och jag grät tillsammans med honom när dom skulle åka. Dessutom väntar ju han och hans sambo barn till jul........
Som plåster på såren, så var hans granne en bekant som kom och hälsade på sitt barnbarn när vi städade det sista, hon berättade att hennes ena son bodde i USA, så Stockholm är ju ingenting jämfört med det. Allting är ju relativt!
Jag önskar honom all lycka med sitt nya liv och det ska bli spännande och åka upp och hälsa på dom och bebisen framöver!
Dottern och jag var och shoppade på villaägarnas loppis efter städningen. Hon fick tag på en massa finfina billiga kläder till lillkillen och jag fick tag på finfina julgardiner! Han som designat dom heter Bengt Lindberg och det är Ljunggrens textil från Floda.
I kväll har jag försökt göra pepparkakshus och man ska ju uppmuntra försök. Jag hade en ambition om att vi skulle göra dom tillsammans med barnen på jobbet med den ambitionen har jag släppt!

1 kommentar: