fredag 14 maj 2010

Vårsysslor


I dag har maken satt potatis, Mandelpotatis.
Groddarna har inte utvecklats så bra, men det funkar nog ändå.
Jag ska plantera om pelargonerna, det är hög tid. Sedan blir det dags att skola ut dom.
Jag har sett att en del redan har sina ute, men det har varit för kallt, hoppas på värme nu!
Sedan måste jag rädda "mammakaktusen", sköldlössen har haft fräckheten att angripa den!
Den tappade en massa blad så jag misstänkte att det var något.
Min mobil som jag trodde fungerade igen är tjurig. Den laddar inte helt och laddar ur snabbt.
Jag har faktiskt inte lust att köpa en ny redan...
I eftermiddag bär det av till Halmstad, vi ska gå på blues konsert i morgon och systera min ska bjuda på världens godaste kaka, apelsin och chokladsmak, mums!
På söndag ska vi hälsa på systerdottern och hennes man, det saka bli kul och träffa dom och se deras nya radhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar