måndag 24 maj 2010

cykel


Nu har jag lämnat in min cykel och det känns tomt. Jag tycker att det är en så härlig frihetskänsla att bara ta cykeln och cykla iväg. Men: bromsarna tar inte ordentligt, framhjulet verkar ha pyspunka och växlarna tar inte. Så det var dags för en uppgradering!
I helgen har vi haft yatsyfamiljen på besök, det är så härligt att känna sig som kompis med en hel familj! Och det är detta som är så härligt med denna familjen att både barn och vuxne räknas lika mycket, det är en jämlik familj och en glad sådan. Det kommer små sånger och truddeluttar då och då!
Dessutom så fick jag och maken känna små puffar och sparkar från blivande barnbarnet i fredags kväll! Härligt! Vi var på loppis dottern och jag och hittade små fina babykläder för 20kr/plagg.
Så dom som tycker att det är dyrt med barnkläder kan ju tänka om!
Nu håller jag på i trädgården för fullt. Gräset är klippt, kirskål har och ska rensas och gräset som inte klipparen tar bör trimmas. Så jag får ta fram trimmern även om det är det tråkigaste trädgårdsarbetet!
Men först en kopp kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar