lördag 26 juni 2010

Häcken



Maken klipper häcken hagtornshäcken, det är inte det roligaste jobbet!
Men det blir väldigt fint, han använder ett lakan till alla kvistar och taggar.
Förra året fick jag punka av en tagg som trängt sig in i cykelhjulet.
Själv har jag hastigt fått halsfluss, jag har varit och fått penicillin, odlingen var positiv, halsen röd och beläggning på tonsillerna.
Läkaren sa att smittorisken är ytterst liten för Max, för man har så många antikroppar när man är så "färsk".
Efteråt åkte vi till Ica-maxis apotek och hämtade medicin. Det var ju positivt att det fanns där!
Det gör rysligt ont i min hals och jag får lite panik för det är svårt att andas när halsen är så svullen.
Sedan är man ju inte van att ha feber.......
Nog gnällt!
Glad fortsättning på midsommaren!

2 kommentarer:

  1. usch, stackare! krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Kära syster,jag lider med dej.Vad kommer all skit ifrån.Jag har haft en skön midsommar med J+k och lille Malte du vet ju att jag egentligen inte gillar hundar,men han är jättego. Krya på dej kramar från Gunvor.

    SvaraRadera