måndag 7 maj 2012

 Bokcirkeln

 Här är listan på böckerna som vi läst hitintills i bokcirkeln.
1:a för mig är Boktjuven.
2:a är Sågverksungen.
3.a är Morgon i Jenen.

Bok och Brödcirkeln

Titel

Boktjuven

Fjärlien i glaskupan

Härskarteknik

Eldar och Is

Sågverksungen

100 åringen som gick ut genom fönstret och försvann

Hjärtblad

Hjärtdjur

Igelkottens elegans

Min kamp

Hotellet i hörnet av bitter och ljuv

11 minuter

Morgon i Jenin

Författare

Markus Zusak

Jean-Dominique Bauby

Ellenor Bergkvist

Birgitta Stenberg

Vibeka Olsson

Jonas Jonasson

Aino Trosell

Herta Muller

Muriel Barbery

Karl Ove Knausgård

Jamie Ford

Paulo Coelho

Susan Abulhawa

1 kommentar:

  1. Åhh vad kul att du listat, bra tips, inte för att jag hinner läsa så mckt nu men kanske till sommaren när både jag och Kristian är lediga 7 veckor ihop. Just nu läser vi högt (3 sidor innan vi somnar:) Nils Holgersson underbara resa, en klassiker jag inte läst förut. / Jenny

    SvaraRadera