söndag 18 december 2011

Julgran



"Du lilla gran vad du är fin, du doftar gott utav terpentin", nej det luktar inte alls terpentin för det är ingen gran,utan en Tuja, men den luktar gott den med!
Jag blev så allergisk av granen förra året så nu fick det bli en liten Tuja istället.
Men egentligen ville jag haft en En, men jag har inte lust att betala så mycket som dom kostar.
Det är kulor som mamma och Pappa hade i vår barndomsgran.
För övrigt så har den senaste tiden flugit iväg!
Veckan började med Lucia på jobbet och det är ju så mysigt!
I fredags var jag hos mina "gamla" arbetskamrater, det är alltid lika roligt att träffa dom!
I lördags var maken och jag på ett party hos en kollega till honom.
Enligt maken är jag fördomsfull för jag såg bara: Skyhöga klackar(jag hade mina Kalle Anka skor), silikonbröst, leopardmönstrade klänningar eller nåt och människor från en klass som i alla fall inte jag tillhör. Det var en upplevelse och jag kände mig ganska så obekväm!
Men maken och jag roade oss som vi ju har förmåga att kunna göra och vi åkte hem ganska tidigt och det var skönt att komma hem!!

4 kommentarer:

  1. Åh, vad fin eran icke-gran blev! Vår ser inte så snygg ut ännu, men kanske imorgon, med mer pynt.

    Den där festen alltså, man hade ju velat vara en fluga på väggen och sett din min :)

    SvaraRadera
  2. Mmmmmm jag skulle vilja sett mig själv!

    SvaraRadera
  3. jag riktigt känner känslan,men du kan mäta dej

    med vem som helst.Så det så.
    tyckt av Elvy

    SvaraRadera
  4. Du är min ständiga sponsor Elvy!! Kram!!

    SvaraRadera