torsdag 23 december 2010

Mamma och pappa




Ibland blir saknaden så stor efter både mamma och pappa!
När vi klädde julgranen tex. och satte upp pynt som varit deras, blev jag så rörd! Dom hade använt garnstumpar eller vad som fanns hemma som band till pyntet. Det var inte tal om att matcha utan "man tager vad man haver".Det fanns nog inte så mycket hemma att välja på heller. Mamma och pappa hade det ganska fattigt och det har lärt mig att inte ta för givet att få allting man vill och att längta efter saker. Det har också lärt mig att dela med sig och att inte sätta mig själv i första hand, vilket i och för sig kan vara motiverat att göra ibland.
För övrigt så använder jag pappas gamla flanellfodrade bävernylonbyxor varje dag, denna smällkalla vinter. Han skulle bara veta........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar