söndag 12 december 2010

Fest


I går var vi på en alldeles fantastiskt trevlig fest! Det var en överraskningsfest till goaste vännen som fyllde 60.
Nog blev hon överraskad alltid! Vi grät allihop när vi fick se hennes reaktion, hon blev så glad och så ledsen eller rörd menar jag.
Hennes fina döttrar hade hyrt lokal i september på Konstepidemin. Underbara lokaler, fantastiskt god mat, sång och dans och det där talet som jag hade velat hålla, höll hennes goda vän som hon haft sen många år.
Det talet var så fint och det kändes som om det var från oss allihop.
Mitt tal skulle ha symboler, jag tänkte på ett pepparkaks hjärta, men det finns inte så stora hjärtan som hade behövt, jag tänkte på ett band , ett vänskapsband, men det hade jag fått vira runt hela kvarteret, så stort hade det blivit.
Hur som helst så tror jag att hon vet och förstår vad hon betyder för mig och det är ju det viktigaste!!
Vi hade en poängpromenad om födelsedagsbarnet och då fick vi gissa på vilken som var favoritblomman, jag som trodde det var pelargon så var det novemberkaktus! Va bra att man inte vet allt om varandra!
Jag kommer aldrig att glömma denna speciella kväll och speciellt syskonbarnen från Norge som är så charmiga, sjunger så bra och man måste bara älska dom!

2 kommentarer:

  1. Så fint Annika, det var verkligen fantastiskt!
    Kram!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Ja det var det! Hurra för er som ordnade allt så fantastiskt!!

    SvaraRadera