söndag 21 november 2010

Söndag


I går var jag på kurs. Jag bakade bröd i stenugn tillsamman smed 7 andra kvinnor. Det blev "bara" snabb-bröd som jäste lite grann för kursen var mellan 10:00-13:00.
Knäckebrödet var fantastiskt gott! Det ska jag baka hemma.
När ugnen var riktigt varm så gräddades bröden på halva tiden.
Annars så kommer jag att hålla mig till mer lång jästa bröd.
Nästa gång ska vi göra vörtbröd, det blir på lördag samma tid. Vi håller till i en väldigt fin hembygdsgård ute på landet i Kållered.
Det är mycket med jobbet nu. Roligt och utmanande, men jag ser fram emot lite ledighet till jul.
I dag kommer storfrämmande från Borås, dom ska äntligen få träffa lillkusinen!
När datorn vill rätta lillkusinen så blir det limousinen!
Vi har gjort kycklinggryta och till efterätt blir det glass och den goda såsen som tar över en timma att göra.
Fortsatt trevlig helg och ja, jag vill gärna ha kommentarer till bloggen!

3 kommentarer:

  1. åh, chokladsåsen...

    SvaraRadera
  2. spännande att få höra resultatet,kram Elvy

    SvaraRadera
  3. Som sagt, chokladsåsen var dunder och kycklinggrytan blev jobbamat två gånger så den var inte illa heller.
    /Jerker

    SvaraRadera