måndag 16 augusti 2010

Vardag


Så har man då jobbat en vecka!
Det blev en lugn start eftersom alla barn inte har börjat än, skönt för alla med mjukstart!
Det jobbigaste tycker jag är att passa tiden på morgonen, en kollega tyckte att det skulle vara så att man kan få gå när man är färdig, bra förslag tycker jag! Det kanske är ett bra valfläsk?!
Men det har varit lite semesterkänsla i helgen, för vi grillade både i lördags och söndags kväll.
I går tog vi dessutom årets premiär dopp i Långvattnet, härligt,härligt!
Regnskurarna kommer lite väl ofta, jag undrar hur det gick med räcket till entrén som jag målade igår i det fina vädret som plötsligt blev ösregn?!
Det blev snyggt med samma blå färg som är runt fönstren.
Jag målade på brevlådan också, med nagellack: "Ingen reklam tack". Vi har satt upp ett antal klisterlappar från Svenska naturskydds föreningen att vi inte vill ha reklam, men ett gäng grabbar(vi har sett dom på håll!) pillar bort dom hela tiden.

1 kommentar:

  1. väldigt mystisk hobby det där, att pilla bort "ingen-reklam-tack"-klistermårken. Men ett nagellack rår de nog inte på!

    SvaraRadera