tisdag 31 augusti 2010

Trädgårdsbilder, igen!







I dag har jag planterat en Hibiskus som ska klara att stå ute året om, jag återkommer med bilder när den tagit sig. Den är vit och bara sååååååååå fin. En planterade jag i paradrabatten och en i kruka på altanen.
Bilderna är på Benved som har så vackra "frukter", samt Lisa pelargonian som blommat så fint på trappan hela sommaren. Höstfloxen har blommat ovanligt fint i år, vi har haft mindre sniglar än vanligt.
Äpplet är från familjeträdet som jag fick till min 50 års dag.
"Jag har ett litet äpple som jag har fått av mor,
därinne finns ett kärnhus där tio fröbarn bor.
I vart och ett av rummen små fröbarn sova får,
där ligger dom och drömmer om sol och ljus och vår."
Visst är det en näpen sång?

4 kommentarer:

  1. Fina bilder! och vilken söt sång, du får lära mig melodin.

    SvaraRadera
  2. Japp! Det är "Susanna har en klänning" melodin.

    SvaraRadera
  3. Det är så vackert så jag nästan börjar gråta kram Elvy

    SvaraRadera
  4. Men så roligt att du lyckades kommentera!
    Kram!

    SvaraRadera