tisdag 26 juli 2011

Semester


Halvtid på semestern.
Vi har varit på ett väldigt vackert bröllop på Kalvsund. Det var så enkelt och stämningsfullt det bara kan bli. Maken och jag var vittnen, brudgummens syster vigde brudparet och hennes bror var också med. Blommor till det lilla betelkapellet ,som låg på gångavstånd, plockade vi i trädgården och brudbuketten som var Kaprifol plockade bruden i trädgården. Ni kan ju tänka er att det var gripande när en syster viger en bror! Så annorlunda och starkt!
Vi har också varit nästan en vecka på Kråkis. Vi känner oss så privilegierade som får komma dit!
Denna vackra och avkopplande plats som ger så mycket att bara var på och alla trevliga människor som vi umgås med!
Maken fortsätter nu med lusthuset, jag röjer i källaren och har kommit ikapp med det jag ville göra. Det är också en slags avkoppling.
Dottern och jag har plockat hallon ett par gånger och det blir nog en blåbärstur också.
Barnbarnet gör att det alltid finns en extra längtan hem när jag varit någonstans, han utvecklas med stormsteg nu och språket är helt ljuvligt att lyssna på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar