torsdag 13 januari 2011

Slut på julen



I dag har vi dansat ut julen på jobbet!
Det var häftigt, nästan 60 barn och 9 fröknar, det blev en stor ring.Vi sjöng:
Nu är glada julen slut,
Vi äro musikanter,
Prästens lilla kråka,
Jungfru skär,
Små grodorna,
Räven raskar,
Raketen.
Jag var dansledare och tänk så trevligt, en kollega från en annan avdelning tackade mig för dansandet!
Efteråt år vi pepparkakor och drack juice och kaffe.
Sedan plockade vi bort ljusstakar och allt julpynt, det blev så rent och fint. Vi tog fram smålampor och la på fina vårdukar.
Jag anar våren, men min man säger att jag tar ut den i förskott och då säger jag att jag är optimist! Så det så!

3 kommentarer:

  1. Är du besviken att vi inte dansade ut er gran igår?

    SvaraRadera
  2. Nej, nej, det var på skoj jag sa det. Det är lite svårt och bilda ring med 3 stora och en små!

    SvaraRadera
  3. ja, det skulle bli lite svårt.

    SvaraRadera