lördag 24 april 2010

Ullared




Idag var dottern och jag i Ullared och hur många andrs som helst! Det var kö in till affären och kö till provrummen men allt gick väldigt bra! Först var vi på Skobo och handlade finträskor och walkingshoes. Sedan var på Gekås i 4:a timmar.
Där inhandlades massor av bebissaker, finklänning och mammakläder till mamman, diverse mat och hygienartiklar, några klädesplagg till våra män och jag köpte tunika, blus och en go tröja.
Därefter bar det iväg till farmor och farfar. Där fick vi världens goaste middag, rabarberpaj och muffins! Och kan ni tänka er, efter middagen fick vi låna sängarna och fick en välbehövlig vila! Det får man inte hos vem som helst eller rättare sagt man kan inte med det hos vem som helst.
Själv får jag en dos av trygghet samt nostalgi och känner att dom är och kommer alltid att vara mina extra föräldrar och äldsta vänner!

3 kommentarer:

  1. de är de bästa att hälsa på, att man kan gå och lägga sig en stund efter maten!

    SvaraRadera
  2. ja, tänk så härligt att känna så efter så många år.syster.

    SvaraRadera
  3. Tack för de fina orden.Du vet att det är besvarat.Och Du är för alltid min allra bästa vän och våra barnbarns Mamma.Sigge hälsar.

    SvaraRadera